״אינני רוצה לדבר אלא על הקולנוע. מדוע אדבר על משהו אחר? הקולנוע מאפשר לדבר על הכל.״

ז׳אן-לוק גודאר.

ברוכים הבאים לבלוג על כל מה שחם על המסך הקטן והגדול.

האחרונים מבינינו – פרק שביעי – מכיל ספויילרים.

אתם כבר יודעים איך העסק עובד – הפוסט הבא יכיל בהמשך ספויילרים לפרק החדש ולפרק הקודם, כך שאם לא צפיתם בו עדיין – זו הנקודה לצאת ולחזור אחרי שתצפו בו.

================================================

כפי שכתבתי בפרקים הראשונים של הסדרה, לא יצא לי לשחק במשחק שעליו מבוססת הסדרה. אבל כהכנה אליה צפיתי בגיימפלי שלו לפני עליית הסדרה. הפרק החדש של השבוע הוא עיבוד לפרק בונוס ששוחרר אחרי שהמשחק יצא, ולצערי הרב הוא לא הופיע בגיימפלי שבו צפיתי. אבל אין זה משנה כי כך או כך מדובר בפרק עוצמתי, מרגש, וכואב כאחד.

הפרק החדש עוסק באלי היקרה שלנו, לפני שהיא ננשכה. הוא מציג לנו את חברתה הטובה ביותר ריילי, ואת הקשר של שתיהן. אני אתחיל ואגיד שאני אהבתי מאוד את הפרק הזה, את זה שהוא עסק באלי, ונתן לנו עוד רקע עליה. בפרקים הראשונים לא הצלחתי לגבש עליה דעה כל כך, אבל ככול שהפרקים התקדמו והעלילה התקדמה גם היא התאהבתי בה יותר ויותר. ילדה שגדלה אל תוך עולם הרוס, שאיבדה לא מעט אנשים קרובים לליבה ועדיין מוצאת את הכוחות הנפשיים להיות הילדה המצחיקה והשנונה שהיא, ההתפתחות שלה מהפרקים הראשונים ועד כה מדהים בעיניי.

הפתיחה של הפרק עשויה בצורה מעולה, בסיום הפרק הקודם ראינו את ג'ואל נדקר וראיתי המון תגובות של אנשים – בעיקר אלה שלא מכירים את המשחק – תוהים מה יעלה בגורלו, ועל זה אנחנו נשאיר לפרקים האחרונים של העונה לענות. אלי מביאה את ג'ואל למקום מחבוא והוא דוחק בה לעזוב אותו וללכת לטומי. שם אנחנו קופצים אחורה בזמן לעברה של אלי. בשונה מהפוסטים הקודמים, הפעם אני לא אכנס לכל פרטי העלילה של הפרק, ואדבר רק על כמה נקודות ממנו.

כפי שכתבתי למעלה לא צפיתי בפרק הבונוס הזה במשחק, כיום אני משחקת במשחק השני שעד כה הוא מדהים ועוצמתי אפילו יותר מהראשון, הופתעתי שהציגו לנו פה את נטייתה המינית של אלי, אני נחשפתי לזה לראשונה במשחק השני רק. לא ציפיתי לזה כאן ואני מאוד שמחתי לראות שנגעו בזה בפרק הזה. רואים לאורך כל הפרק שמדובר פה בקשר שהוא מעבר לרק חברות טובות. בחיי אני כבר יכולה לראות את תגובות ההייט שהפרק הזה יקבל. בכל אופן, באמת ששמחתי בשביל אלי לראות אותה כה שמחה ומאושרת לכמה רגעים, ריילי לוקחת אותה לסוג של לילה כייפי בקניון והשתיים נהנות להן, יוצרות חוויות יחד וזיכרונות שילוו את אלי כל הזמן. אנחנו גם רואים שאלי מקבלת את ספר הבדיחות שלה מריילי, ספר שהיא קראה ממנו לאורך הפרקים הקודמים לג'ואל והעלתה לנו לא מעט פעמים חיוך על הפנים. גם במשחק נהניתי מהחלקים האלה שהיא מקריאה בדיחה מהספר.

אומנם היה די חסר לי קצת פדרו פסקל בפרק הזה אבל הוא היה עשוי מדהים מתחילתו ועד סופו. ו..ואוו כמה שהתרגשתי מהחלק שאלי סוף כל סוף אזרה אומץ ונישקה את ריילי, וכמובן שכמו סכין בלב הסצנה שהן נאבקות בנגוע היה מורט עצבים ובעיקר כואב. אני באמת לא יודעת אם יש לי את הכוחות הנפשיים לשני הפרקים האחרונים – אנחנו כבר יודעים כמה הסדרה הזו יכולה לצלק את הנפש העדינה שלנו. אני רק מקווה שאצא מהפרקים האלה בחתיכה אחת.

טיזר לפרק הבא :


כתיבת תגובה

קצת עלי ועל הבלוג :)

שמי ליטל גלעם, וכתיבה היתה מאז ומתמיד מקום המפלט שלי.
בשנה האחרונה מצאתי את עצמי יותר ויותר כותבת על התכנים בהם אני צופה, ומשתפת ברשתות החברתיות את חוויות הצפייה שלי, גם במסך הקטן וגם במסך הגדול.
כאן אתם תוכלו לקרוא את כל חוות הדעת שלי על הסרטים שהכי אהבתי, גם על הסדרות המדוברות שיצאו לאחרונה, וגם על נוסטלגיות שאני צופה בהם לראשונה. מקווה שתהנו מהקריאה ואני מזמינה אתכם גם לשתף את חוות הדעת שלכם לגבי התכנים.

אהבת את הבלוג? אפשר להנות גם מקבוצת הפייסבוק שלנו "קול הטלויזיה"

מעוניינים להישאר תמיד מעודכנים בכל מה שחם בטלוויזיה, ולקבל את עדכוני האתר למייל? כאן נרשמים!