״אינני רוצה לדבר אלא על הקולנוע. מדוע אדבר על משהו אחר? הקולנוע מאפשר לדבר על הכל.״

ז׳אן-לוק גודאר.

ברוכים הבאים לבלוג על כל מה שחם על המסך הקטן והגדול.

קרניבל רואו – עונה שניה ואחרונה

העונה השנייה והאחרונה בהחלט של קרניבל רואו עלתה לפני ארבעה שבועות, וכבר הגיעה לסיומה , לאחר שבכל שישי שוחררו שני פרקים. חבל לי על הסדרה הזו, שנראה שסיבות שמחוץ לסט הצילומים, ובראשן הקורונה, חיסלו אותה. היה נראה שאמאזון "רוצים להיפטר" ממנה כבר על ידי השחרור המהיר של הפרקים. וזה חבל לי מאוד, כי בסיומו של יום , או של עונה, מדובר בסדרה מאוד טובה , מהנה ועשירה כל כך. אבל, לפחות נתנו לנו סיום ראוי לסיפור, ולא הותירו אותנו עם סיום פתוח ולא פתור.

העונה היתה המשך מרגש לסדרת הפנטזיה וכמו קודמתה כללה שילוב ייחודי שלה של רומנטיקה, מסתורין ותככים פוליטיים. הסדרה המשיכה לחקור את מערכת היחסים המורכבת בין בני אדם ליצורים מיתיים, כל זאת תוך העברת סיפור מרתק שהחזיק את הצופים והצופות על קצה המושב במתח וציפייה.

לאחר הפסקה ארוכה בין עונות, קשה להתחבר מחדש לסיפור ולדמויות של כל סדרה, וזה בהחלט היה המקרה עם העונה השנייה של קרניבל רואו, ששודרה שנתיים וחצי אחרי הראשונה. למרות שהעונה הראשונה קיבלה ביקורות חיוביות במרביתן, המעריצים והמעריצות נותרו תוהים אודות גורל הדמויות ועל כיוון העלילה במשך שנתיים תמימות. לאחר זמן כה רב, לוקח זמן להכיר מחדש את המיתולוגיה והנוף הפוליטי המורכב של הסדרה, מה שיכול להרתיע חלק מהצופים – ובצדק. עם זאת, ברגע שהמעריצים צוללים בחזרה לעולם של קרניבל רואו, מתברר במהירות שההמתנה הייתה שווה את זה. העונה השנייה בונה את עצמה על גבי קודמתה, ומציעה תובנות עמוקות יותר לגבי הדמויות והמניעים שלהן תוך מתן נרטיב משכנע שמשאיר את המעריצים מעורבים לאורך כל הדרך. בסופו של דבר, למרות שאולי היה מאתגר להתחבר מחדש לתוכנית לאחר ההפסקה הארוכה, התמורה שווה יותר עבור מעריצי סדרת הפנטזיה הכובשת הזו. אמאזון עזרה לצופים עם ריקאפ רשמי בן לא פחות מ19 דקות שמסכם את אירועי העונה הראשונה. אני אישית מאוד ממליץ עליו, למי שרוצה לצפות בעונה השניה בלי לעשות צפיה מחודשת לקודמתה.

קרניבל רואו היא סדרה שעוסקת במסרים מאוד חשובים לאורך פרקיה. אחד הנושאים העיקריים של הסדרה הוא נושאים של דעות קדומות ואפליה, במיוחד כלפי קהילות מהגרים. הסדרה משתמשת בפיות וביחסיהם עם בני האנוש כמטאפורה לסוגיות בעולם האמיתי של גזענות ושנאת זרים. היא מדגישה את הסכנות שבאפשרות לפחד ולבורות להכתיב את מעשינו וכיצד זה יכול להוביל לאלימות ושנאה. בנוסף, הסדרה נוגעת בנושאים של שחיתות פוליטית, מאבקי כוח והשפעת הקולוניאליזם על קהילות ילידים. בסך הכל, קרניבל רואו היא סדרה מעוררת מחשבה שמשתמשת בסביבת הפנטזיה שלה כדי להתעמק בסוגיות חברתיות מורכבות ומעודדת את הצופים להרהר ולחשוב על דעותיהם בנושאים אלה.

אחד הדברים שמייחדים את קרניבל רואו מסדרות פנטזיה אחרות הוא תשומת הלב שלה לפרטים. בניית העולם פשוט מדהימה, כאשר כל היבט של הסדרה- מהתלבושות ועד התפאורות – תורם לחוויה הסוחפת הכוללת. ברור שיוצרי הסדרה הזו נלהבים מהמלאכה שלהם, וזה באמת מופיע בכל היבט של ההפקה.

פס הקול המרהיב של קרניבל רואו הוא מאפיין בולט נוסף בסדרה, כזה שמשפר את בניית העולם הסוחף שלה ומעלה את ההשפעה הרגשית של סצנות מפתח. המוזיקה, שהלחין נתן בר, היא שילוב של אלמנטים קלאסיים ואלקטרוניים, עם מנגינות רודפות וביטים פועמים שתופסים בצורה מושלמת את הטון של הסדרה. השימוש בכלים כמו כינור, צ'לו ופסנתר יוצרים תחושת אינטימיות ורגש המושכים את הצופה אל תוך הסיפור, בעוד האלמנטים האלקטרוניים מוסיפים תחושת סכנה ודחיפות לסצנות האקשן. הפסקול כולל גם שירים מקוריים, בביצוע של אמנים כמו ג'ארד לטו ואליס מרטון, שלוכדים בצורה מושלמת את הנרטיב של הסדרה. בסך הכל, הפסקול של קרניבל רואו הוא חלק בלתי נפרד מהצלחת התוכנית, תורם לבניית העולם הסוחף שלה ולשיפור ההשפעה הרגשית של רגעי המפתח שלה.

אחד מקווי העלילה המרתקים ביותר בעונה השנייה של קרניבל רואו, כמו בקודמתה, הוא מערכת היחסים המסובכת בין פילו לוינייט. לאחר ששניהם מוצאים את עצמם בצדדים מנוגדים של הקונפליקט ההולך וגובר בין בני אדם לפיות, אהבתם נבחנת בדרכים שלא יכלו לדמיין. פילו, חצי פיי וחצי אנושי בעצמו , נקרע בין חובתו כבלש ונאמנותו לממסד, לבין אהבתו לוינייט , פיית דם טהור.וינייט מצידה , נאבקת ליישב את רגשותיה כלפי פילו  עם נאמנותה לבני מינה ולמאבק שלהם שהולך ומתחזק בעונה השניה. התוצאה היא תיאור קורע לב של האתגרים העומדים בפני אלה שמעזים לאהוב על פני פערים גזעיים ותרבותיים, ותזכורת רבת עוצמה למחיר שדעות קדומות וקנאות יכולות לקחת אפילו את היחסים האינטימיים ביותר.

סיפור אהבה נוסף שמקבל משמעות גדולה בעונה השניה, הוא סיפור האהבה הבלתי צפוי בין אימוג'ן לאגראוס. הרומנטיקה שלהם, המתנגדת הן לנורמות החברתיות והן לגבולות הבין- גזעיים, משמשת פרשנות נוקבת לכוחה המתמשך של אהבה להתעלות מעל דעות קדומות ואפליה. אימוג'ן, אישה מיוחסת, חייבת להתעמת עם הדעות הקדומות של הסובבים אותה ושלה עצמה, כשהיא מתאהבת באגראוס, פאון עשיר. מנגד, גם אגראוס מתמודד עם נידוי מצד בני גזעו בגלל מערכת היחסים שלו עם אימוג'ן. הסיפור שלהם מציע תזכורת רבת עוצמה לחשיבות האמפתיה, ההבנה והחמלה בעולם שבו היררכיות חברתיות ודעות קדומות יכולות להיראות לעתים קרובות בלתי ניתנות למעבר.

צוות השחקנים של קרניבל רואו מספק ביצועים יוצאי דופן בעונה השנייה, ומחיים את הדמויות שלהם בצורה משכנעת וכובשת כאחד. אורלנדו בלום זורח בתור פוילו, וקארה דלווינגן מהממת כל כך (ביופיה ובמשחקה) בתור וינייט. גם שחקני המשנה מבצעים הופעה נהדרת, כאשר בין הבולטים דיוויד גיאסי, טמזין מרצ'נט וסיימון מקבורני. המשחק הבאמת טוב של מרבית חברי הקאסט בהחלט  מעלה את רמת הסדרה לגבהים חדשים.

חבל לי מאוד שקרניבל רואו הסתיימה אחרי שתי עונות בלבד, מכיוון שהיא היתה חביבה עלי מאוד,  והיה לה הרבה יותר פוטנציאל בהתחשב במיתולוגיה העשירה והדמויות המורכבות שלה. עם זאת, העונה השנייה מביאה את הסיפור של הסדרה לסיכום מספק, סוגרת קצוות רופפים ומספקת סגירה לדמויות ולמערכות היחסים שלהן. הסיום משאיר את המעריצים עם תחושת סיפוק ותחושה מרירה ומתוקה שהמסע הסתיים, אבל לפחות אסיר תודה על הזמן שהם בילו עם הדמויות האלה בעולם הייחודי והסוחף הזה. למרות סיומה בטרם עת, קרניבל רואו נותרה סדרה בולטת בז'אנר הפנטזיה, ומותירה השפעה מתמשכת על אלה שצפו בה.

בסך הכל, העונה השנייה של קרניבל רואו היא צפייה חובה לכל מי שאוהב פנטזיה, רומנטיקה ותככים. עם קו העלילה המרתק שלה, הכתיבה המצוינת ותשומת הלב המדהימה לפרטים, הסדרה הזו היא באמת פנינה בעולם הטלוויזיה.

דירוג: 4.5 מתוך 5.

כתיבת תגובה

קצת עלי ועל הבלוג :)

שמי ליטל גלעם, וכתיבה היתה מאז ומתמיד מקום המפלט שלי.
בשנה האחרונה מצאתי את עצמי יותר ויותר כותבת על התכנים בהם אני צופה, ומשתפת ברשתות החברתיות את חוויות הצפייה שלי, גם במסך הקטן וגם במסך הגדול.
כאן אתם תוכלו לקרוא את כל חוות הדעת שלי על הסרטים שהכי אהבתי, גם על הסדרות המדוברות שיצאו לאחרונה, וגם על נוסטלגיות שאני צופה בהם לראשונה. מקווה שתהנו מהקריאה ואני מזמינה אתכם גם לשתף את חוות הדעת שלכם לגבי התכנים.

אהבת את הבלוג? אפשר להנות גם מקבוצת הפייסבוק שלנו "קול הטלויזיה"

מעוניינים להישאר תמיד מעודכנים בכל מה שחם בטלוויזיה, ולקבל את עדכוני האתר למייל? כאן נרשמים!